Reklambyråer som står för budskap?

av Johan Karlsson 2010-02-17 13:44:00

En intressant debatt kan följa på historien om SD:s reklamuppdrag. "Har en kommunikationsbyrå egentligen någon skyldighet att ”stå för” ett budskap som man tar betalt för att utforma på ett proffsigt sätt?" Denna fråga ställs i artikeln och längre ner kan man läsa "Att en byrå överhuvudtaget inte skulle vara öppen med vilka uppdragsgivare man arbetar för har hittills varit en icke-fråga i en reklambransch med en stark öppenhetstradition.".

Enligt Erik Almqvist (i Resumé) har 13 av 15 byråer tackat nej till ett samarbete med SverigeDemokraterna. Intressant. Upp till bevis för dem som inte tackat nej - om de kan ta pengarna kan de också stå för jobbet!

Om bloggaren

Bloggarnamn Bathory
Bloggar om storföretag och ledare.

Maila mig Skicka mail Logga in

Pages

    Recent posts

    Recent comments

    Google+

    Google+

    Övrigt